Πέντε χρόνια έχουν περάσει από τις καταστροφικές πυρκαγιές που έπληξαν την Εύβοια, καταστρέφοντας πάνω από 500.000 στρέμματα δάσους και σχεδόν κατεστραμμένα χωριά. Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ίδρυσε το Evia Film Project, ένα φεστιβάλ που στοχεύει να αναδείξει τη σύνδεση του κινηματογράφου με το περιβάλλον και την τοπική κοινωνία.
Το 5ο Evia Film Project, που διεξάγεται από τις 23 έως τις 27 Ιουνίου, επιστρέφει στη Βόρεια Εύβοια, επιμένοντας να αναδείξει τη φύση ως ζωντανό οργανισμό και όχι απλώς ως σκηνικό. Η φετινή διοργάνωση εστιάζει στον απειλούμενο κόσμο του δάσους, με προβολές και δράσεις που είναι ανοιχτές στο κοινό.
Εναρκτήρια βραδιά και εκδηλώσεις
Η εναρκτήρια βραδιά πραγματοποιήθηκε στον ανακαινισμένο θερινό κινηματογράφο «Απόλλων» στην Αιδηψό, με την προβολή της κλασικής ταινίας του Τζον Χιούστον «Η βασίλισσα της Αφρικής». Η βραδιά ξεκίνησε με τη μουσική μπάντα Quilombo, που συνόδευσε τους θεατές με παραδοσιακούς βραζιλιάνικους ρυθμούς μέχρι το σινεμά.
Η λήξη του φεστιβάλ θα γίνει το Σάββατο 27 Ιουνίου με την προβολή της αγαπημένης ταινίας «Jurassic Park» του Στίβεν Σπίλμπεργκ, συνοδευόμενη από τοπικά κεράσματα και δώρα για τα παιδιά.
Προβολές και δράσεις
Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, οι προβολές θα γίνουν στους θερινούς κινηματογράφους της Αιδηψού, της Λίμνης και των Ροβιών, με ταινίες όπως «Ράμπο: το πρώτο αίμα» και «Ο Λαβύρινθος του Πάνα». Επίσης, θα διοργανωθούν ειδικές βραδιές, όπως η κινηματογραφική βραδιά στην πλατεία του χωριού Ροβιές.
Οι ανοιχτές συζητήσεις θα διεξάγονται στο Κέντρο Πολιτισμού «Μελίνα Μερκούρη», με συμμετοχή φοιτητών και επαγγελματιών του κινηματογράφου. Ομιλητές θα είναι γνωστά ονόματα του χώρου, όπως οι Κωνσταντίνος Κοντοβράκης και Γιώργος Ζώης.
Δράσεις για παιδιά και εφήβους
Το φεστιβάλ προσφέρει και δράσεις για παιδιά και εφήβους, όπως εκπαιδευτικά εργαστήρια και προβολές ταινιών. Σήμερα, θα πραγματοποιηθεί το εργαστήριο «CineValitsa και φύγαμε…!» για παιδιά 6 έως 12 ετών, ενώ αύριο θα προβληθεί η ταινία «Η μέρα που γίναμε ήρωες» με την παρουσία των νεαρών πρωταγωνιστών.
Επιπλέον, θα διοργανωθεί εργαστήριο κόμικς με θέμα «Οι ήρωες του δάσους» και εφηβικό εργαστήριο για τη δημιουργία ντοκιμαντέρ.
Σημαντική είναι και η συμπαραγωγή της ταινίας «Γέρμα» που ολοκληρώνει τα γυρίσματά της στη Βόρεια Εύβοια, προσθέτοντας μια ακόμη διάσταση στο φεστιβάλ.
Καλό φεστιβάλ!